Drie merken onder één paraplu samenbrengen

Grote veranderingen zijn soms lastig aan te gaan. Door het lef van de MCB-directie, intensieve samenwerking en research bij stakeholders en klanten, zijn er uiteindelijk gedurfde keuzes gemaakt. Staalmarkt, Hamel en MCB gaan verder als MCB met één corporate ID waarin elk bedrijf afzonderlijk zichzelf herkent.

Huisstijl MCB, MCB Direct en MCB Specials

Alle merken hun eigen identiteit binnen het groepsgevoel

Creativiteit is het goede behouden en enkel het onduidelijke verhelderen.
Het aloude familiewapen van MCB hervond mede daarom zijn plek in de huisstijl. De nieuwe corporate identity is stijlvol en tijdloos, waardoor de internationale organisatie weer jaren vooruit kan.

LOGO MCB WIT 400

“Drie dagen na de nieuwe positionering zat iedereen al op dezelfde golflengte”

Medewerkers en klanten van MCB dragen de naam écht. MCB staat gelijk aan metaal. Die propositie wordt de komende jaren alleen maar versterkt.