De meeste retailers en brands weten het al langer; voor veel klanten staan er steeds minder muren tussen de online en de offline wereld. De kunst van een goede webshop is dan ook om die muur weg te breken en uit te gaan van de beleving van de klant.

Steeds meer organisaties gebruiken hun website als online verkoopkanaal. Of zijn van plan dat te gaan doen. Voor consumentenproducten was die trend al vele jaren zichtbaar, maar ook B2B (groothandels, brands) heeft ontdekt dat online sales kunnen bijdragen aan een serieuze groei- en salesstrategie of operationele optimalisatie. Een consumentgerichte webshop kan met een aparte inlogmogelijkheid voor zakelijke klanten of retailers beide doelen dienen.

BureauZuid maakt en onderhoudt de webshops van merken als KingLouie, Van Arendonk, Bergmans Outlet, Household Hardware, Cabman en Inmotus. We realiseerden ook de online sales platformen van groothandels als Disporta.

We gaan altijd uit van een unieke ervaring: creatief gezien moet het raken en functioneel gezien moet het werken. Die twee moeten samensmelten tot een logisch verhaal.

Mobiele webshop
Steeds meer bedrijven zien het mobiele bezoek (tablet en smartphones) op website en webshop de 50% naderen en overstijgen. De meeste webshops zijn hier echter niet klaar voor… Daarmee laten ondernemers kansen en geld liggen. Een mobiele site vergt een totaal andere aanpak, die uitgaat van eenvoud, mobile first, touch en feedback. Een site die voelt als een app en een natuurlijke gebruikerservaring stimuleert.

mobile-webshop-1

WordPress / WooCommerce en Bitrix Sitemanager
Bij BureauZuid bouwen we shops op twee platformen:

woocommerce

WordPress + WooCommerce

WordPress is een Open Source contentmanagementsysteem dat steeds meer mogelijkheden biedt voor de toevoeging van e-commerce. WooCommerce is hiervoor veruit de beste ‘extensie’. Dat is dan ook het pakket waar wij voor kiezen.

In WordPress realiseren we zowel maatwerk webshops die volledig op een unieke, handmade beleving van het merk worden toegespitst, als ook shops die gebaseerd zijn op een standaard theme. Een door een derde gemaakt thema zorgt voor een lagere investering en kortere ontwikkelingstijd.

Never stop optimizing
Een fysieke winkel wordt door de shopmanager steeds opnieuw ingericht, verbeterd en voorzien van een nieuwe etalage. Leg een rol snoep op de kassa en aan het eind van de dag heb je weer nét een beetje meer omzet.

Is dat niet precies wat we moeten doen in een webshop? Bij de geboorte van een nieuwe shop begint het pas echt! Hoe gaan we de site steeds opnieuw aanpassen? Wie verzorgt de content? Hoe pushen we de sales omhoog? Hoe laten we klanten de overstap maken van social media-fan naar e-commerce klant?

Doen!
Niemand heeft de wijsheid in pacht. Het team van BureauZuid kent specialisten op vrijwel alle gebieden van e-commerce, maar zelfs met zo’n superteam bedenken we wel eens iets dat simpelweg niet blijkt te werken. Gelukkig bedenken we nog véél vaker noviteiten die wel iets toevoegen aan de verkoopcijfers van de webshop. Die manier van werken is ook wat we propageren: probeer, test, gooi weg, luister, denk en start opnieuw. Alleen dan kom je erachter waar jouw klanten op zitten te wachten.

Alles begint bij een vrijblijvend gesprek over de webshop die jouw organisatie de gelukkigste ter wereld gaat maken. Dus: vragen over kanaalconflicten? Geavanceerde webservicekoppelingen? Mobiele betalingen? We delen graag onze kennis! Bel 013-5450323 of mail naar [email protected]. 

Ben je al verder in het project? Stuur jouw request for proposal of de offerte van een ander reclame- of internetbureau naar hezelfde adres.

Meer weten over webshops?