BureauZuid heeft al vaak laten zien dat een nieuwe corporate identity voor een bedrijf een groot verschil kan maken voor de toekomst. Een goede huisstijl ontstaat uit zaken als de bedrijfscultuur, de visie op de toekomst en de merkwaarden. Mooie logo’s bestaan niet, er zijn slechts goede of slechte.

Een traject om te komen tot een nieuwe corporate identity – of de restyling van een bestaande – begint met goede gesprekken en het verkennen van het bedrijf. We willen weten wat de drijfveren zijn. Waarin zijn jullie succesvol? Wat zijn de gedeelde waarden? Hoe is de bedrijfscultuur? Hoe ziet de toekomst eruit? Door deze informatie (tijdelijk) deel te laten uitmaken van ons bestaan, ontstaat als vanzelf een huisstijl die de ziel en kracht van jouw bedrijf toont.

In de ruime definitie van dit begrip is een huisstijl, ofwel corporate identity, gebaseerd op design, communicatie en gedrag. Gedrag (cultuur, mensen, tone-of-voice) speelt in dit trio zelfs de hoofdrol.

Wij geloven dus niet in een huisstijl die alleen verankerd is in een huisstijlhandboek. Een huisstijl zou de creatieve vertaling van de bedrijfsidentiteit moeten zijn. Alleen dan worden medewerkers en klanten ambassadeurs en gaan alle tandwielen draaien.

logo-adminius
logo-makelaarsplaats
logo-mensvoort
logo-midi
logo-oktoberfest
logo-redmore-group

Pitchen?

Gelet op bovenstaande uitleg geloven wij dus niet in pitches in de zin van een ‘schoonheidswedstrijd’ tussen bureau’s die allemaal een logovoorstel maken. Puur het feit van het ontbreken van het contact met het marketing- of directieteam, zorgt dat een logo nooit gedragen gaat worden door de medewerkers, terwijl dat wellicht een van de belangrijkste doelen is.

En toch hebben we graag dat je ons belt! Waarom? We laten je inspirerende voorbeelden, designrichtingen en een visie zien op communicatie en de corporate identity. Als het goed is, geven we een blik op de toekomst en vooral jullie rol daarin.

mockup-the-seventh-channel-1024x1024

Voor de meeste bedrijven gaven die inzichten voldoende vertrouwen om ons de leiding te geven bij de ontwikkeling of herontwikkeling van de corporate identity. Bel ons gerust als je dat liever eens uit de mond van een BureauZuid-klant hoort. De hotline is geopend!

013 – 545 03 23

Meer weten over dit onderwerp?